Kao što prethodna školska godina nije završena uobičajeno, tako ni nova školska godina donosi nekoliko važnih promena kako za đake tako i za nastavnike. Ministarstvo prosvete je poslalo smernice školama kako da se pripreme za povratak đaka u školske klupe. Evo nekoliko ključnih promena i šta se očekuje od svih učesnika u obrazovanju:
- Inicijalni testovi i razgovor o empatiji: Tradicionalni inicijalni testovi za proveru znanja iz prethodne godine biće organizovani, ali će prva nedelja biti rezervisana za razgovore o empatiji, međusobnom poštovanju i solidarnosti. Ovo će pomoći nastavnicima da bolje razumeju učenike i njihove potrebe.
- Prisustvo školskog policajca: Od septembra, sve škole u Srbiji će imati školskog policajca. Policija će obezbeđivati škole, a policijski službenici će biti prisutni pre, za vreme i nakon časova. Takođe će pojačati prisustvo u blizini škola i regulisati saobraćaj.
- Samovrednovanje škola: Škole su obavezne da godišnjim planom rada predvide samovrednovanje u oblastima kvaliteta – podrška učenicima i etos (opšta atmosfera u školi). Ovo će pomoći u oceni rada škola i unapređenju atmosfere.
- Brojčane ocene iz vladanja: Od drugog razreda, ocene iz vladanja će se računati u prosek ocena na polugodištu i kraju godine. Ovo će promeniti način ocenjivanja učenika i pomoći učiteljima u praćenju ponašanja.
- Više časova fizičkog vaspitanja: Uvođenjem pilot projekta „Svako dete ima pravo da odrasta zdravo“, đaci će imati više časova fizičkog vaspitanja kako bi se borili protiv problema kao što su loše držanje tela i gojaznost.
- Softver za praćenje fizičkih aktivnosti: Uvođenjem informacionog sistema za praćenje fizičkog razvoja dece, nastavnici će moći da bolje prate napredak učenika i preporuče odgovarajuće vežbe za poboljšanje fizičke kondicije.
- Četiri raspusta: Đaci će imati četiri raspusta tokom godine, s tim da će se učenici u Vojvodini razlikovati sa tri raspusta.
- Izborna nastava o vrlinama i vrednostima: Učenici od petog do osmog razreda moći će da biraju slobodnu nastavnu aktivnost „Vrlina i vrednosti kao životni kompas“. Ova aktivnost će im omogućiti da razmišljaju o moralnim vrednostima i životnim veštinama.