Deset ljudi je poginulo, a 341 osoba je povređena u saobraćajnim udesima za sedam dana u Srbiji.
Izgubljen život nema cenu, ali za državu trošak jedne najteže nesreće iznosi oko 3,3 miliona evra, ističe za RTS Milan Ilić iz Agencije za bezbednost saobraćaja. To je u proseku godišnje oko 4,1 milijardu evra.
Trošak jedne saobraćajne nezgode sa teško povređenom osobom je skoro pola miliona evra, a sa lakše povređenim iznosi oko 38.500 evra.
Srbija je od 2015. do 2020. godine izgubila 20,5 milijardi evra.
Udeo troškova saobraćajnih nezgoda u ukupnom BDP-u Srbije je skoro devet odsto, što je najveći udeo u ukupnom BDP-u u Evropi.
Srbija je zato usvojila Strategiju bezbednosti saobraćaja pre godinu dana.
Pukovnik policije Slaviša Lakićević istakao je za RTS da je najveći problem u saobraćaju brzina kretanja vozila jer je to u 42 odsto slučaja uzročnik saobraćajnih nesreća.
„U prethodnom periodu nismo ostvarili ciljeve Strategije, koji su veoma ambiciozni„, ističe Lakićević.
Prema njegovim rečima, veliki je i problem (ne)vezivanja sigurnosnih pojaseva u vozilu, što se poštuje najviše na prednjim sedištima, oko 80 odsto, a na zadnjim samo 18 procenata.
„Podneli smo prošle godine više od 180.000 prijava za nekorišćenje pojaseva. Ako bismo poštovali propis, godišnje bismo spasili više od 100 života. Prošle godine je poginulo 286 vozača u nesrećama, a polovina njih u tom trenutnu nije koristilo pojas. Poginuo je i 81 putnik, a dve trećine njih nije koristilo pojas„, ukazuje Lakićević.
Napominje da je prošle godine poginulo i 134 pešaka, od čega 98 u naselju, dok 24 na pešačkom prelazu, gde bi trebalo da su najbezbedniji.
Milan Ilić iz Agencije za bezbednost saobraćaja kaže da je Agencija za novi Zakon o bezbednosti saobraćaja poslala predlog da se kažnjavaju vozači čiji putnici ne koriste sigurnosne pojaseve.
„Ako smo spremni za to, možemo da povećamo bezbednost u saobraćaju„, navodi Ilić.
Napominje, takođe, da ljudski život nema cenu, ali da je Agencija posebnom metodologijom ljudskog potencijala došla do podatka da jedna saobraćajna nesreća košta 3,3 miliona evra.
„Ciljeve koje smo zadali Strategijom nismo uspeli da ispunimo, kada preračunamo koliko ljudski život košta po ovoj metodologiji. Nemamo pad broja poginulih kakav smo želeli“, ističe Ilić i dodaje da visokim kaznama za vozače koji ne poštuju propise, ali i prevencijom možemo da postignemo bolje rezultate.
Autor RTS