Usvajanje nove Medijske strategije na proleće

Predsednik Radne grupe za izradu Medijske strategije Dejan Stojanović rekao je danas u Nišu da donošenje nove Medijske strategije ulazi u završnu fazi i da se može očekivati da Vlada Srbije usvoji taj dokument u drugoj polovini aprila.

„Javna rasprava o Nacrtu medijske strategije potrajati do 1. marta, a nakon toga biće formirana interresorna radna grupa koja će uraditi izveštaj o javnoj raspravi i o tome šta je od predloga i sugestija prihvaćeno, a šta odbačeno. Posle toga dolazi do uobličavanja samog dokumenta i slanja resornim ministarstvima koja će dati svoje primedbe. Strategija će potom biti upućena Vladi na usvajanje pošto ne postoji obaveza da je usvaja Skupština Srbije“, izjavio je Stojanović na javnoj raspravi o strategiji održanoj u niškoj Skupštini grada.

Screenshot_2019-02-24 Usvajanje nove Medijske strategije na proleće

Stojanović je rekao da je da se nova Medijska strategija razlikuje od prethodnog strateškog dokumenta pre svega u prvom i petom cilju.

„Prvi cilj se odnosi na položaj novinara i njihovu zaštitu, a poslednji cilj u dokumentu je usmeren na medijsku pismenost i digitalne kompetencije. To je nešto što je u prethodnom strateškom dokumentu bilo samo u naznakama“, izjavio je Stojanović.

On je rekao da se kod ostala tri cilja Medijske strategije uglavnom radi na poboljšanju zakonskih odredbi koje su ranije ostale nedefinisane i kod kojih su u praksi uočeni propusti.

Stojanović je rekao da je do sada stiglo šest primedbi na sadržaj Nacrta medijske strategije i podsetio da gradjani mogu da šalju svoje primedbe elektronskim putem ili da ih predaju neposredno na javnim raspravama.

Predsednica Društva novinara Niša Danijela Ivanković rekla je na javnoj raspravi da to udruženje ima nekoliko primedbi na sadržinu Nacrta medijske strategije, a pre svega je protiv toga da taj dokument omogući da mediji civilnog sektora budu u povlašćenom položaju.

„Takođe smo protiv toga da postoji samo jedno samoregulatorno telo, posebno za elektronske medije. Ne slažemo se i sa tim da se ne vide donatori medija civilnog sektora. Smatramo da transparentnost mora da važi za sve“, izjavila je Ivanković.

Predstavnik Udruženja radio stanica Srbije (RAB) Nikola Panić izjavio je da predstavnici RAB-a smatraju da država ne treba ponovo da ulazi u medije i da nova Medijska strategija ne treba da predvidi formiranje regionalnih javnih servisa.

 

„Mišljenja smo i da postoji dosta problema u vezi medija na internetu i tražimo da budu ravnopravni sa ostalim medijima, posebno kada se radi o finansiranju“, izjavio je Panić.

 

Predstavnik Udruženja novinara Srbije Nino Brajović izjavio je na raspravi da je stav tog udruženja da bi Medijskom strategijom trebalo omogućiti da Tanjug opstane jer se radi o medijskoj kući koja ima dobro mesto na tržištu i opstaje bez budžetskog finansiranja plata.

 

„Ideja je da to bude javni medijski servis koji može biti i mešovita svojina i u kojem država iz budžeta ne bi finansirala plate zaposlenih“, rekao je Brajović.

On je kazao da je stav UNS-a da polovina Politike koja pripada državi treba da bude prepuštena nekoj fondaciji, a mogući osnivač fondacije bila bi Srpska akdemija nauka i umetnosti ili Matica srpska.

Pre Niša javna rasprava o Nacrtu medijske strategije održana je u Novom Sadu, a do 1. marta biće održana i u Čačku i Beogradu.

Ostavite odgovor