Pripremni radovi i radovi na izgradnji auto-puta od Čačka do Požege na Koridoru 11 počeće čim se steknu uslovi, početkom građevinske sezone i to na tunelima „Munjino brdo” i „Laz”, kažu za „Politiku” u Ministarstvu građevinarstva saobraćaja i infrastrukture.
– Završavaju se projekti za prvu fazu izgradnje i to za tunele „Munjino brdo” i „Laz”, na kojima će uskoro otpočeti izvođenje radova, kao i izgradnja kampova za smeštaj ljudi, opreme i materijala. „Putevi Srbije“ sprovode ubrzano proceduru eksproprijacije, koja je u toku i pratiće predviđenu dinamiku izgradnje – dodaju u ministarstvu.
Milivoje Dolović, predsednik opštine Lučani, izjavio je pre nekoliko dana da su kineski izvođači radova posetili opštinu zbog podizanja kampova u kojima će boraviti njihovi radnici u naredne tri godine. Kako prenosi Tanjug dogovorili su se da podnesu zahtev za dobijanje privremene dozvole za izgradnju tri kampa u Krstačkom polju, Markovici i Rtarima.
Ministarstvo podseća da je za izgradnju ove deonice potpisan komercijalni ugovor sa izvođačem, kineskom kompanijom „Čajna komjunikejšn konstrakšn“ u novembru 2017. godine. Ova kompanija gradi i deonicu Koridora 11 između Surčina i Obrenovca koja treba da bude završena krajem ove godine, a njena kćerka firma CRBC je sagradila Pupinov most u Beogradu.
Ugovorena cena za auto-put Čačak–Požega je 450 miliona evra, a ugovor se odnosi na projektovanje i izvođenje radova i isporuku opreme, materijala i delova, sa rokom za izradu projektne dokumentacije od šest meseci i za izvođenje radova 36 meseci.
– U toku su pregovori sa kineskom Eksim bankom, radi usaglašavanja uslova iz ugovora o zajmu i očekujemo da će u kratkom roku ugovor o zajmu biti usaglašen, odobren i potpisan. Ministarstvo je u budžetu obezbedilo bankarsku garanciju za ovaj kredit – navode u ministarstvu.
Deonica između Čačka i Požege duga je 30,9 kilometara i najteža je za gradnju na Koridoru 11 jer prolazi kroz težak geografski teren. Zbog toga će morati da se izgrade brojni tuneli i mostovi, koji čine skoro trećinu trase.
Na Koridoru 11, koji treba da poveže Beograd sa Crnom Gorom, za sada se koristi samo 40 kilometara između Ljiga i Čačka. Uprkos obećanjima da će od 30. aprila 2017. građani razdaljinu između Beograda i Zlatibora prelaziti za sat i po – to još uvek nije moguće.
Kineska kompanija „Šandong haj spid” i domaći „Energoprojekt” praktično su završili pedesetak kilometara auto-puta između Obrenovca i Uba i između Lajkovca i Ljiga, premda su prilično kasnili jer im je prvobitni rok bio pre godinu i po dana.
– Deonica Obrenovac–Ub dužine 26,2 kilometra kompletno je asfaltirana, a radovi su u završnoj fazi i na deonici Lajkovac–Ljig, koja je praktično završena, izuzev opremanja tunela gde se izvode radovi – preciziraju u ministarstvu.
Ali, te deonice ne mogu da budu puštene u saobraćaj dok ne bude završeno 12,5 kilometara auto-puta između Uba i Lajkovca. Ovu deonicu su sagradile domaće kompanije pre četiri godine, ali je u međuvremenu popucao asfalt, iako nije korišćen. Sada je „Šandong” i „Energoprojekt” popravljaju i procenjuje se da će na kraju koštati više od 80 miliona evra. Od njenog završetka praktično zavisi puštanje u saobraćaj auto-puta od Obrenovca do Ljiga. Ranije je bilo najava da bi to moglo da se očekuje na proleće ili početkom leta. Od Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture nismo dobili konkretan odgovor kada će se to dogoditi, odnosno kada će se steći uslovi da čitav auto-put, od 103 kilometra između Obrenovca i Čačka, bude korišćen za saobraćaj.
Politika Autor: Marijana Avakumović