недеља, новембар 24, 2024
NaslovnaSRBIJAMobilne mreže u Srbiji ne rade, pozivi otežani, mnogi nedostupni…

Mobilne mreže u Srbiji ne rade, pozivi otežani, mnogi nedostupni…


Mreže u Srbiji su preopterećene i nisu svi u mogućnosti da zovu ili primaju pozive.

Sve mreže u Srbiji trenutno su preopterećene i nekim korisnicima nije omogućeno uobičajeno i nesmetano pozivanje ili primanje poziva.

Ne rade povremeno ni neki internet servisi i internet protok je otežan.

Problemi, nastali nakon uvođenja vanrednog stanja, koje korisnici prijavljuju su izbacivanje iz poziva odmah nakon ukucavanja broja i pritiska na taster za pozivanje, poruke da su bili nedostupni, iako je telefon u uobičajenom režimu rada, a primetno je otežano korišćenje interneta.

Pozvali smo kontakt centre sva tri nacionalna operatora i dobili isti odgovor – svesni su otežanog uspostavljanja poziva, jer je saobraćaj od juče iznenadno povećan i mreže su preopterećene. Korisnici su se već žalili na smetnje i sva tri operatora rade na tome da one budu što pre otklonjenje. Očekuju da će smetnje biti otklonjenje uskoro, a najranije u toku dana.

Korisnici ne mogu da uspostave vezu između brojeva iz iste, ali ni sa brojevima iz drugih mreža u Srbiji.

Nijedan od operatora još uvek nije izdao zvanično saopštenje o problemima niti o tome šta ih tačno izaziva, a informacije se ne mogu pronaći ni na njihovim sajtovima. Ipak, sva tri operatora, putem svojih Call Center-a rekla su nam da su svesni da smetnje postoje i da se radi na njihovom regulisanju.

Pratite zvanične kanale svojih operatora kako biste saznali šta se dešava i kad će saobraćaj biti normalizovan.

Mobilne veze su tokom dana funkcionisale teško, a problema je bilo i prilikom plaćanja karticama u pojedinim prodavnicama. U Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija kažu da je reč o prolaznim problemima i da je već tokom popodneva situacija bila znatno bolja. Protekle večeri glasovni saobraćaj je bio na nivou novogodišnje noći, ali su pozivi trajali znatno duže.

U prepodnevni satima bilo je tehničkih problema prilikom plaćanja karticama u jednom trgovinskom lancu. Takođe, nije bilo moguće podizati novac na mnogim bankomatima. Tokom dana ti problemi su otklonjeni.

Tokom celog dana trajali su i problemi sa mobilnim mrežama.

Milan Dobrijević iz Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija kaže da su problemi koji su se javili neuobičajeni, „ali ne i neočekivani“.

Ministarstvo je, kako kaže, očekivalo „skok u količini saobraćaja“, pa pomno prati situaciju i u stalnoj je komunikaciji sa svim mobilnim operaterima.

Dobrijević napominje da je od sinoć u 20.40 broj glasovnih poziva u mobilnim mrežama bio otprilike na nivou novogodišnje noći.

Problem je, međutim, što ti pozivi sada ne traju 30-40 sekundi kao u novogodišnjoj noći – traju 30, 40 ili čak 60 minuta.

„Zbog toga mreže svih mobilnih operatora rade na preko 100 posto projektovanih kapaciteta i to, naravno, uzrokuje probleme u radu. Ono što je dobra vest za građane jeste da operatori uspevaju da drže mreže u funkcionalnom stanju iako smo, svi smo svesni toga, imali problema sa uspostavljanjem glasovnih poziva. Tokom popodneva situacija je daleko bolja i u narednim danima ne očekujemo probleme“, objašnjava Dobrijević.

Terminali za plaćanje karticama koriste 4G prenos podataka preko mobilnih mreža, pa je i tu bilo problema.

„Veći saobraćaj uzrokuje probleme i u toj vrsti prenosa, ali mnogo manje nego u glasovnom saobraćaju. Takvi slučajevi su mnogo ređi i ograničeni na nekoliko mesta i ni tu ne očekujemo probleme u narednom periodu“, ističe Dobrijević.

U Narodnoj banci Srbije kažu za RTS da se svi problemi brzo rešavaju, a da ostaje preporuka da se koristi bezgotovinsko plaćanje.

I u bankama se spremaju za poseban režim rada, pa klijente mole da bez preke potrebe ne dolaze u ekspoziture već da sve poslove obavljaju elektronski.

Mondo/RTS


PROČITAJTE
spot_img

POPULARNO

KOMENTAR