Ne o\u010dekujem da \u0107e biti ove godine kao prethodnih, jer mi ina\u010de ve\u0107 imamo inflaciju. Mnogi ljudi su se ve\u0107 finansijski iscrpeli, a neko ko prodaje robu \u0161iroke potro\u0161nje o tome mora da razmi\u0161lja. To je trgova\u010dka logika i sasvim je u redu. Hrana i ono \u0161to svakodnevno upotrebljavamo. O\u010dekujem da bude promena, ali ne dramati\u010dno<\/em>\", naveo je profesor Savi\u0107.<\/p>\n\n\n\nUpitan da li \u0107e ve\u0107a potra\u017enja mesa u narednim danima dati povod trgovcima da podignu cenu, profesor Savi\u0107 je naveo da je gledao cene mesa i da je velika razlika u prodavnicama. <\/p>\n\n\n\n
\"Imate situaciju da je razlika \u010dak od 100 odsto za istu vrstu u razli\u010ditim ku\u0107ama. Ve\u0107ina ljudi, pogotovu starijih ljudi, posebno to prati. I sada je cena razli\u010dita, ali to je ekonomska logika<\/em>\", istakao je profesor Savi\u0107.<\/p>\n\n\n\nBo\u0161ko Bubanja <\/strong>iz Udru\u017eenja \"Ivent industrija\" je, govore\u0107i o do\u010deku Nove godine u ugostiteljskim objektima, rekao da je pove\u0107anje cena ne\u0161to izra\u017eenije nego u drugim segmentima privrede.<\/p>\n\n\n\n\"Pre svega, na\u0161i imputi, odnosno hrana koja se koristi u ugostiteljskim objektima je poskupela vi\u0161e nego ona koja se koristi u doma\u0107instvima. Imate odre\u0111ene vrste mesa koje su za\u0161ti\u0107ene i na nekom nivou i proizvo\u0111a\u010di mesa onda to koriste na ovim drugim vrstama, a mi u ugostiteljstvu koristimo sve to, i time su cene koje idu prema nama znatno ve\u0107e nego \u0161to to doma\u0107instva ose\u0107aju. Drugi veliki faktor koji uti\u010de na to je dramati\u010dno pove\u0107anje cene radne snage. Tokom korone dosta ljudi je napustilo ugostiteljstvo i sada je jako te\u0161ko na\u0107i radnika, a kada ga na\u0111ete morate ga platiti dvostruko vi\u0161e<\/em>\", naveo je Bubanja.<\/p>\n\n\n\n\u010cini se da je su proslave koje su pro\u0161le godine ko\u0161tale 50 evra sada najmanje 80. Bo\u0161ko Bubanja isti\u010de da su cene pove\u0107ane za oko 60 odsto u odnosu na pro\u0161logodi\u0161nji do\u010dek, ali da svako mo\u017ee da prona\u0111e ne\u0161to.<\/p>\n\n\n\n
\"Za svakoga postoji ne\u0161to, do\u010dek mo\u017ee da se organizuje za 10 do 20 evra za neki ulazak u neki klub. Restorani se kre\u0107u od 60 do 100 evra, ivent centri i klubovi od 90 do 160, hoteli idu od 210 pa do 300. Pove\u0107anje je nekih 60 posto u odnosu na prethodnu godinu, iz razloga koje sam naveo. Primera radi ulje koje je za doma\u0107instva poskupelo za 10 ili 20 posto, ulja koje se koriste profesionalno za friteze poskupelo je 300 posto. Tako da je to dramati\u010dan rast<\/em>\", napomenuo je Bubanja.<\/p>\n\n\n\nObjasnio je da kod ugostitelja, kada je re\u010d o do\u010deku, postoji zakon ponude i potra\u017enje. <\/p>\n\n\n\n
\"Ako je potra\u017enja velika, naravno da cena raste. Kada govorimo o samom do\u010deku, jako je va\u017ena stvar da muzi\u010dki program mnogo uti\u010de na cenu koju kupac treba da plati. Tako da nije to samo da ugostitelji di\u017eu mar\u017ee, ve\u0107 i muzi\u010dari koji su gotovo dve godine bili bez posla i oni treba da zarade<\/em>\", rekao je Bubanja.<\/p>\n\n\n\nDodao je da se popunjavaju svi ugostiteljski objekti, kao i da se dosta ljudi o\u010dekuje iz regiona i da su hoteli ve\u0107 gotovo puni.\u00a0<\/p>\n\n\n\n
Autor RTS<\/p>\n","author":{"@type":"Person","name":"Mirjana Doskovi\u0107","url":"https:\/\/prijepoljeinfo.rs\/members\/prijepoljeinfo\/profile\/home\/","sameAs":["https:\/\/prijepoljeinfo.rs"]},"articleSection":["INFO"],"image":{"@type":"ImageObject","url":"https:\/\/prijepoljeinfo.rs\/wp-content\/uploads\/2022\/12\/hrana_pixabay.jpg","width":960,"height":630},"publisher":{"@type":"Organization","name":"","url":"https:\/\/prijepoljeinfo.rs","logo":{"@type":"ImageObject","url":""},"sameAs":["http:\/\/facebook.com","http:\/\/twitter.com","https:\/\/plus.google.com\/+Jegtheme","http:\/\/youtube.com","http:\/\/jnews.jegtheme.com\/default\/feed\/"]}}