Мобилни оператери поново подсећају да је према Закону о електронским комуникацијама, регистрација припејд бројева (корисника услуге са плаћањем унапред у Србији обавезна и да је остало још мало времена до крајњег рока, односно 10. фебруара наредне године, на шта је раније упозорио и РАТЕЛ (Регулаторна агенција за електроне комуникације и поштанске услуге).
Након истека рока за регистрацију, нерегистрованим припејд корисницима биће обезбеђена само примерена количина саобраћаја потребна за регистрацију и позиве ка хитним службама, и то у периоду од наредних 90 дана. Сви нерегистровани припејд бројеви ће после бити деактивирани, саопштило је Министарство информисања и телекомуникација.
„Закон о електронским комуникацијама у члану 158. прописује да је, пре почетка пружања услуге са плаћањем унапред (припеид), преко јавне мобилне комуникационе мреже, пружалац услуге (оператор) дужан да изврши регистрацију крајњег корисника. Та обавеза се односи на регистрацију свих крајњих корисника. Та обавеза се односи на регистрацију свих корисника који користе услугу са плаћањем унапред (припејд), укључујући и кориснике који су почели да користе услугу пре почетка примене овог члана”, наводи РАТЕЛ у саопштењу.
Тако ће приликом куповине нових припејд картица, корисници бити у обавези да се региструју пре коришћења, а што ће моћи да ураде у пословницама или отварањем налога путем интернета. У случају да се постојећи корисници припејд бројева не региструју до одређеног рока, ризикују обустављање услуга.
„Посебно напомињемо да ће пружаоци наведених услуга нерегистрованим припејд корисницима који се до овог рока не региструју обуставити пружање услуге. Тачније, након истека рока за регистрацију биће обезбеђена само примерена количина саобраћаја потребна за online регистрацију и позиве ка хитним службама, и то у периоду од 90 дана, односно најкасније до 10. маја 2025. године. Након истека овог рока, сви нерегистровани бројеви ће бити деактивирани”, објашњава се у саопштењу.
ГЗС/НИН