Privredna komora Srbije i Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija dodelili su 27. novembra 14. put priznanja najuspešnijim domaćim robnim i korporativnim brendovima na završnoj svečanosti akcije „Najbolje iz Srbije 2019“.
Pod sloganom ovogodišnje akcije „Ideja nas vodi“ nagrađeno je 30 brendova u 21 kategoriji.
– Nagradili smo najbolje domaće firme, proizvode i proizvođače prepoznate kao brendove koji sa uspehom predstavljaju Srbiju i koje treba podržati i promovisati. Nagrađene kompanije veliki su pokretači srpske privrede, izvoznici i zapošljavaju veliki broj ljudi – rekao je Miroljub Aleksić, potpredsednik Privredne komore Srbije.
Za priznanje „Najbolje iz Srbije 2019“ takmičilo se skoro 270 brendova, najviše od početka akcije 2004. godine, a 70 odsto više nego 2018.
Nagrada „Najbolje iz Srbije“ ozbiljna je podrška Privredne komore Srbije i Vlade Srbije domaćim kompanijama koje predstavljaju našu zemlju ne samo na domaćem i regionalnom već i na svetskom tržištu, naglasio je Zoran Đorđević, ministar za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja.
Najbolji robni brend u kategoriji hrane je jetrena pašteta „Carnex“, a korporativni Koncern „Bambi“, AD Požarevac. „Zaječarsko pivo“ je najbolji robni brend u kategoriji pića, a Nectar korporativni.
U kategoriji hemije priznanje je dodeljeno brendu „Duel“, „Alfa-plam“ proizvodi najbolje proizvode za kuću i trajna potrošna dobra, a NIS AD Novi Sad najbolji je u kategoriji proizvodna dobra i poslovne usluge.
U kategorijama najbolja mala i srednja i najbolja velika uslužna preduzeća laureati su „Vega IT sourcing“ i „PTP DIS d.o.o.“, a najbolji mali/srednji i veliki izvoznik su „FPM Agromehanika“ i „Gorenje grupa“.
„Ferdinand knedle“ su najbolji lokalni brend, „Slatkoteka“ je nagrađena kao najuspešniji startap, dok je „Eko step pellet“ najuspešniju u uvođenju novog brenda.
Nagrađeni brend sa zaštićenim geografskim poreklom je „Life selection Ariljska malina“, „Extreme intimo“ je najbolji modni brend, Međunarodni viteški festival “Just out” je najbolja turistička manifestacija koja promoviše Srbiju.
„Kraljevi čardaci SPA“ su najbolji hotel u Srbiji, a „Zornića kuća“ najbolji „mali“ turistički smeštaj.
Prateći procese digitalizacije domaće privrede, razvoj interneta i onlajn poslovanja, prvi put je izabran najbolji brend u onlajn okruženju, a to je Laguna, Beograd. Sa ciljem podrške razvoju novih i perspektivnih brendova uvedena je i nova robna kategorija „Brendovi u usponu“ u okviru koje je prepoznato 10 brendova koji bi ubuduće mogli da konkurišu najboljim brendovima u Srbiji i okruženju – „Ribella humus“, „Green garden“, „Tri morave“, „Kafeterija“, „AA aronija“, „Zlato u tegli“, „Prime električni bicikli“, „Dogma“, „Moje gnezdo“, „Koly socks“.
U ime nagrađenih učesnicima svečanosti obratila se Stanka Pejanović, izvršna potpredsednica kompanije „Gorenje grup“, koja je istakla da je uspeh biti najbolji, a najveći trajati na tržištu.
Žiri i potrošači biraju
Kriterijumi za izbor najboljih definisani su posebnom metodologijom, a obuhvataju tržišno-finansijske kriterijume, glasove stručne javnosti, članova žirija i potrošača.
U sastavu žirija akcije „Najbolje iz Srbije 2019“ bili su predstavnici Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija, Ministarstva privrede, Privredne komore Srbije i istaknuti stručnjaci iz sveta marketinga, komunikacija i medija, zaštite potrošača.
Laureati dobijaju plaketu akcije, pravo korišćenja znaka „Najbolje iz Srbije 2019“ u promotivnim kampanjama, kao i kontinuiranu promociju.
Blic