Građanima stigli dvostruko veći računi za struju?!

Ogroman broj građana Srbije frapiran je uvećanim aprilskim računom za struju.

Čitateljki „Alo!“, koja je pre korone u proseku plaćala račun oko 4.000 dinara, u maju je stigla uplatnica od EDB-a na 9.000 dinara, što je dvostruko više. Ona nije jedina, računi su građanima veći od 1.000 do 7.000 dinara.

Građani sumnjaju da im potrošnja nije dobro obračunata, ali u EPS-u tvrde da smo više trošili.Telefon redakcije „Alo!“ usijao se od poziva građana koji su revoltirani zbog računa za struju.

Našoj čitateljki sa Palilule stigao je račun uvećan za 5.000 hiljada dinara.

U proseku smo plaćali struju oko 4.000, ali sada nam je stigao račun na 9.000. Kad sam videla da treba da platim gotovo dvaput više nego obično, verujte, zamalo sam se srušila. To je kao da smo kuvali bez prestanka i držali sve uključeno što smo mogli i tokom toplog aprila se grejali danonoćno na struju, što naravno nismo. Da je malo uvećan, pa i da prećutim, ali ovo je nenormalno – navodi naša sagovornica.

I penzionerki Milici (78) sa Starog grada račun je uvećan. Dosad je plaćala oko 2.000, a sad je stiglo da treba da plati nešto više od 3.000 dinara.

– Znate šta, nije malo. S obzirom na moju penziju, meni tih 1.000 i te kako znači. Živim sa dementnom sestrom od 87 godina. Ne trošimo mnogo, ne kuvam stalno, ionako smo kod kuće, tako da nismo ništa više trošile tokom vanrednog stanja nego što obično trošimo. Imamo centralno grejanje, pa se ne grejemo na struju, tako da je ovo uvećanje za mene zaista iznenađujuće – navodi ona.

Međutim, u EPS-u tvrde da smo više trošili.

Prosečna potrošnja električne energije u domaćinstvima tokom vanrednog stanja bila je veća i za 20 odsto nego u uobičajenim okolnostima. Karakteristično je da je pored uvećanja ukupne potrošnje u domaćinstvima najveće povećanje u višoj, odnosno skupljoj tarifi.

Podsećamo da je vanredno stanje trajalo tokom celog aprila, a u martu je to bilo polovina meseca – navodi se u odgovorima EPS-a našem listu.

Kad je reč o obračunskom periodu, u EPS-u između ostalog navode da se u slučaju da se broj dana obračunskog perioda razlikuje od 30 dana količina električne energije po zonama utvrđuje srazmerno broju dana obračunskog perioda.

Naime, EPS potrošnju struje, kada je reč o domaćinstvima, deli u tri zone (zelenu, plavu i crvenu). Zelena je najjeftinija, plava skuplja od nje, a crvena je najskuplja. Međutim, kako se šta obračunava, kada ko ulazi u crvenu zonu, koje su sve stavke koje plaćaju i zašto, malo kome je jasno, pa građani nakon reklamacije pri izlasku iz poslovnica „Elektrodistribucije“ više ne znaju ni kako se zovu, a kamoli zašto su im računi astronomski.

Jeste, ali…

Iako se od nadležnih veoma često može čuti da je cena struje za domaćinstva u Srbiji među najnižim u Evropi, to je tačno kada je reč o struji u zelenoj zoni. Međutim, ono što se gotovo nikad ne izgovara jeste da građani struju u crvenoj zoni plaćaju tri puta skuplje nego u zelenoj.

Ko hoće, nek reklamira

U EPS-u navode da svi kupci mogu da ulože prigovor, odnosno reklamaciju, što je i naznačeno na svakom računu za električnu energiju.

U slučaju da je prigovor opravdan, kupac će dobiti korigovan račun – napominju u EPS-u.

Popust od pet odsto i bez kamate

Iz EPS-a podsećaju da neki kupci zbog vanrednog stanja i zabrane kretanja nisu bili u mogućnosti da plate račune na vreme. Zbog toga je, ističu, odlučeno da se ne samo penzionerima, već i svim građanima Srbije, omogući da svoje obaveze izmire do 30. juna i produži popust od po pet odsto na sve račune za potrošnju tokom vanrednog stanja. Takođe, kamata neće biti obračunata ni za jedan od tri računa.

Više razloga da skuplje platimo

Slobodan Ružić, nekadašnji pomoćnik ministra energetike, navodi da ima više razloga koji mogu da dovedu do uvećanja računa. Jedan je svakako povećana potrošnja jer smo u prethodnom periodu više bili kod kuće, pa smo više i trošili, ali do uvećanja računa može da dovede i kvar na MTK uređaju koji zbog toga nije imao nižu tarifu, pa je domaćinstvo trošilo struju po višoj tarifi.

Može da se desi i da nije očitano, pa da je izvršena procena koja je za tog dotičnog potrošača možda neadekvatna. Takođe, ako je period između dva očitavanja duži, imaćete, normalno, veći račun jer imate veću potrošnju. Ali i da je očitano tri dana kasnije, račun može da bude uvećan za 10 odsto, 15 odsto najviše, a ne za dvostruko više – ističe on.

Alo

 

POSTAVI ODGOVOR

молимо унесите свој коментар!
овдје унесите своје име