субота, април 27, 2024
NaslovnaAGROSAVETNIKEs Komerc“ iz Prijepolja na sajmu „Biofach“

Es Komerc“ iz Prijepolja na sajmu „Biofach“

U okviru nacionalnog paviljona Srbije, pod sloganom „We speak organic“, srpski organski proizvođači predstavili su širok proizvodni asortiman od svežeg, sušenog i zamrznutog voća i povrća, voćnih pirea, do proizvoda od žitarica, organskih testenina, voćnih namaza i organskog meda.

Na sajmu, koji je od 13. do 16. februara održan u Nemačkoj, predstavilo se osam srpskih kompanija na paviljonu Srbije, i to „Menex“ i „MDDP Janić“ iz Kruševca, „Ecoagri Serbia“ iz Bele Crkve, „Frutorga“ iz Prokuplja, „Medino“ iz Krnjeva, „ITN GROUP“ iz Beograda, ”Es Komerc“ iz Prijepolja i “DBA Promet” iz Arilja.

„Ovogodišnji sajam ugostio je 2.550 izlagača iz 94 zemlje sveta i bio je prilika za naše kompanije da razgovaraju sa svetskim distributerima, maloprodajnim lancima i uvoznicima iz sektora ogranske proizvodnje koji je pokazao da je otporan na krizu“, kaže Bojana Lalović iz Centra za organizaciju sajmova Privredne komore Srbije (PKS).

„Prve analize učešća kompanija iz Srbije na najvećem specijalizovanom Međunarodnom sajmu organske hrane Biofach, pokazuju da su domaće firme imale više od 900 B2B sastanaka sa kupcima iz regiona, ali i iz Nemačke, Francuske, Holandije, Švajcarske, Belgije, Poljske, SAD, Kanade, a vrednost ugovorenih izvoznih poslova procenjuje se na više od osam miliona evra uz potpisane ugovore“, istakla je Lalović.

Ove godine je prvi put organizovana i studijska poseta sajmu organske i prirodne kozmetike “VIVANESS” koji se održava u okviru sajma “Biofach”. “VIVANESS” je posetilo šest proizvođača organske i prirodne kozmetike iz Srbije: “All Nut”” MNS”, “Najbolje iz prirode”, Amelles kozmetika”, Matrina cosmetics” i “Royal Balm”.

Oko 35.000 posetilaca iz 128 zemalja prisustvovalo je vodećem svetskom sajmu organske hrane „Biofach“ i Međunarodnom sajmu prirodne i organske kozmetike “VIVANESS”.

Ovogodišnji nastup organizovan je pod sloganom „We speak organic – Organic product from Serbia – Tradition Transformed into Innovation” uz podršku Privredne komore Srbije i Razvojne agencije Srbije u saradnji sa Švajcarskim programom za promociju izvoza (SIPPO) i Nacionalnom asocijacijom „Serbia Organica“.

Iako zauzima tek oko jedan odsto ukupnog svetskog tržišta hrane, organski proizvodi postaju sve traženija roba u svetu i sve je značajnije učešće ovih proizvoda u svetskim trgovinskim tokovima. Podaci pokazuju da se organska proizvodnja u Srbiji 2023. godini odvijala se na ukupnoj površini od oko 45.000 hektara, bilo da se radi o proizvodima koji su već sertifikovani ili onima koji su u procesu dobijanja sertifikata za organski proizvod.

Na štandu Srbije, uz podršku Švajcarskog programa za promociju izvoza (SIPPO) organizovani su i sastanci domaćih proizvođača sa multistejkholderima, pod nazivom Partnership for Sustainability „Partnerstvo za održivost“.

U saopštenju Privredne komore Srbije navodi se da su domaće kompanije koje su učestvovale na Međunarodnom sajmu organske hrane „Biofach“ u Nirnbergu ugovorile poslove čija vrednost premašuje osam miliona evra.

Poljoprivreda.info

PROČITAJTE
spot_img
spot_img

POPULARNO

KOMENTAR