Друга деоница црногорског ауто-пута ка граници са Србијом, од Матешева до Андријевице, дуга 21 километар, улази у завршну фазу припрема
Приоритет ће бити избор најповољнијег и најквалитетнијег извођача,уз пуну контролу Европске банке за обнову и развој, изјавила је црногорска министарка саобраћаја Маја Вукићевић.
Она је казала да би припремни радови могли почети у другој половини године, а финансијска конструкција је готово затворена захваљујући грантовима Европске уније и повољним кредитима, преноси Бета.
За другу деоницу црногорског ауто-пута Матешево-Андријевица, дугој 21 километар, биће потребно пет година и око 550 милона евра, а за њену изградњу, на недавно завршеном тендеру пријавило се десет компанија.
На питање како коментарише, што је међу пријављеним само једна компанија из Европе, министарка саобрћаја каже да је позив био отворен за све и да су сви могли да се пријаве.
Најбоља понуда требало би да буде изабрана током лета, после чега би вероватно у другој половини године могле да почну припремни радови на овој деоници.
Она је изразила уверење да неће бити проблема ни када је реч о финансијама.
– Тачно 100 милиона евра гранта је већ обезбеђено од Европске комисије. У току је поступак одобрења додатних 50 милиона. То би требало да буде финализирано ових дана. Као што сам рекла, 200 милиона евра повољног кредита обезбеђено је од Европске банке за обнову и развој. Уговор треба да се потпише током јула, а остатак ће се морати финансирати из буџета – рекла је министарка Вукићевић.
Када је реч о припремним радовима, експропријација је завршена у 80 одсто трасе до Трешњевика, док се завршетак преосталих деловаочекује до увођења извођача у посао.
Јавна расправа о студији утицаја на животну средину тренутно је у току, а биће одржана и у општинама које се односе на пројекат у Колашину и Андријевици.
У првој фази главног тендера за пројектовање иизвођење радова на ауто-путу Бар-Бољаре, деоница Матешево-Андријевица, пристигло је десет понуда, од кинеских, турских, холандских и индијских компанија, а да су међу пријављенима и фирме које су посредно градиле на првој деоници ауто-пута или раде на реконструкцији моста на Ђурђевића Тари, булевару Тиват-Јаз и вишемилионским пројектима у региону.
Монтепут је пре неколико дана саопштио да су понуде доставили Конзорцијум Ценгиз-Азвирт Јоинт Вентуре (Турска/Азербејџан); Конзорцијум Макyол-Догус ЈВ (Турска); Цхина Цоммуницатионс Цонструцтион Цомпанy Лимитед (Кина); Афцонс Инфраструцтуре Лимитед (Индија); Сицхуан Роад & Бридге (Гроуп) Цорпоратион Лтд. (Кина); Конзорцијум ЈВ ПоwерЦхина Лтд. – Стецол – ПЦЦД (Кина); Конзорцијум Балласт Недам Инфра Б.В. – Рец Улусларараси – Онур ЈВ (Холандија/Турска); Конзорцијум МЦЦ Транспортатион Цонструцтион Гроуп Цо. Лтд. – Цапитал Енгинееринг & Ресеарцх Инцорпоратион Лтд. (Кина); Конзорцијум ЈВ Xингтаи Роад & Бридге – Гуангxи Роад Цонструцтион – Макимсан (Кина/Турска) и Конзорцијум Јоинт Вентуре СФЕТЦ & СДЛQ (Кина).
Каматица