Od januara startuje novi sistem kontrole trošenja budžetskih primanja:Uvid će imati opštine, ali i Ministarstvo privrede

Novi sistem koji će pratiti i staviti pod lupu svih 500.000 plata u javnom sektoru, kao i sve druge isplate naknada iz budžeta, startovaće u januaru naredne godine. I ovih dana na sistemu se radi i više nego intenzivno, a cela “priča” obuhvatiće više od 10.000 korisnika koji plate primaju iz državne kase.

Po prvi put na jednom mestu postojaće tačna evidencija o svim isplatama radnicima iz državne kase. Biće tu i plate, ali i sve druge naknade poput članstva u različtitim odborima, putnih troškova, bonusa… Zahvaljujući novom sistemu, praktično će biti moguće u sekundi doći do svake isplate iz budžeta koja direktno ide u džep zaposlenog, bio on radnik na minimalcu ili prvi čovek institucije.

– Moramo biti iskreni, čini nam se da nije bilo dovoljo inicijative ni kod njihovih osnivača, jedinica lokalne samouprave da na jedan, hrabar i radikalan način uđu u kontrolu poslovanja i da naravno slabosti koje registruju u tom poslovanju otklanjaju” – istakao je državni sekretar Ministarstva privrede Dragan Stevanović.

Od januara će prktično biti kontrolisani rashodi i izvršene isplate za sve zaposlene u javnom sektoru u realnom vremenu, a samim tim otklonjena je mogućnost greške u obračunima zarada pre njihove isplate, kao i sve eventualne zloupotrebe.

Zoran Jeftić, predsednik Opštine Mali Zvornik kaže da će se znati gde se troši svaki dinar.

Uvid će imati opštine, ali i Ministarstvo privrede. Podatke sortirane po preduzećima sa određene teritorije, broju zaposlenih ili likvidnosti, softver će povlačiti automatski.

Kako su naveli u resornom Ministarsvu finansija koje je i zaduženo za ceo projekat, prve promene treba očekivati u sektoru rada, zapošljavanja i socijalne politike, a zatim u sektorima kulture i pravosuđa. U drugoj fazi novi obračun zarada i njihova bolja kontrola biće uvedeni u sektor prosvete, a nakon toga i u zdravstvo. pročitajte još…

U poslednjoj fazi projekta projekat će dobiti i lokalne samouprave i i sve to biće završeno u narednih godinu i po dana odnosno do kraja 2023. godine.

Bojan Dimitrijević, član Fiskalnog saveta rekao je za RTS da je često bila praksa da se prihodi pretaču u tekuće rashode, u plate, a da se veoma malo izdvaja za investiranje i to je posle 2017. bitno poboljšano.

Ocena je i da nadzorni odbori tih preduzeća ispunjavaju formalnu, ali ne i suštinsku ulogu strateškog upravljanja, i zato su potrebni kvalifikovani ljudi koji se rukovode isključivo javnim interesom.

Na projektu će direktno raditi oko 3.000 ljudi, a projekat, je deo i dogovora Srbije sa MMF, koji poslednjih godina ima detaljan uvid u javne finansije naše države.

Blic

Loading Facebook Comments ...

Leave a Reply