Према нашим информацијама, једна од првих уредби у новом правилнику требало би да буде увођење камере у такси возила (двоструких и споља и унутра, зарад веће заштите, како себе тако и странке коју возе). Поред тога таксисти траже и:
- веће казне за нелегалне возаче који се представљају као таксисти
- веће казне за оне који крше прописе у оквиру таxи удружења
- већу заштиту
Уколико закон „прође“ и Владу, оно на чему сада Радна група ради, требало да доведе и до веће безбедности у саобраћају.
Да су ове измене неопходне, показују последњи инциденти, а у којима су учествовали и таксисти. Реч је углавном о непримерном понашању, и кршењу односа клијент-такси, а пријављени је у претходној недељи и полно узнемиравање.
Међутим, чињеница је такође да су возачи такси возила и неоправдано били на стубу срама, јер су муштерије зарад личне користи су лажно оптуживале возаче за разне ситуације.
Окановић: Камере ће довести до веће одговорности и савесног понашања таксиста
– Подржавамо да се што већи број камера угради у возила. Причамо о камерама које снимају ток вожње, не причамо о камерама које снимају унутрашњост возила. Поборници камере за снимање саобраћајних ситуација, такозваних ауто-камера. Могу да истакнем, од када је уведена мера да је постављен видео надзор у аутобусима, у градском превозу, да је драстично смањен број судских поступака, прокоментарисао је за „Блиц Бизнис“ Дамир Окановић из Комитета за безбедност саобраћаја.
Он каже да је до смањења броја судских поступака дошло највише због тога што је постало врло лако утврдити како се незгода догодила и ко је за саобраћајну незгоду одговоран.
– Претходно је био велики број поступака у којима није било могуће тачно утврди ко је прошао на црвено светло, где се не зна ко се коме престројио у траку, или ко је прешао на леву страну пута и слично. Дакле, мислим да савесни возачи могу да имају само корист од камера, а свакако и остали. Природно је да када неко зна да се сваки његов покрет снима, и он је на тај начин одговоран. Верујем да би ова мера водила ка већој одговорности, односно ка савесном понашању таксиста и осталих учесника у саобраћају, а верујем да ће то значити и путницима, закључује Окановић уз коментар да подржава иницијативу.
Извор: Каматица