\/figure>\n
Potrebno je prestati sa podr\u017eavanjem \u201ebubanja\u201c. U\u010denje napamet ne bi ni postojalo, kada ga nastavnici ne bi nagra\u0111ivali.<\/p>\n\n
Dakle, u\u010diti moramo svi i to celog \u017eivota.<\/p>\n
Zato je potrebno pomo\u0107i deci da od malih nogu shvate da je u\u010denje preduslov za sre\u0107an i uspe\u0161an \u017eivot i da se ne u\u010di samo u \u0161koli i samo za ocene.<\/p>\n\n Dakle, potrebna je promena konteksta, uloge obrazovanja u razvoju Srbije kao i povezivanja sa EU. Neophodno je obrazovanje videti kao jedan od razvojnih resusa za ovu zemlju i uskladiti ga sa evropskim tendencijama. Kvalitetno obrazovanje nas mo\u017ee odvesti i ka Evropi i ka o\u010duvanju i razvoju nacionalnog i kulturnog identiteta.<\/p>\nNi\u0161ta manje va\u017eno nije ni pitanje finansiranja, kao ni pitanje decentralizacije u obrazovanju. Dug je niz strate\u0161kih pravaca\u2026.\n\n<\/div>\n<\/figure>Kritikuju\u0107i postoje\u0107e stanje, jednom prilikom Du\u0161ko Radovi\u0107 je rekao: \u201eSve se menja, ali se \u0161kole ne daju.\n\nMoramo se, dakle, truditi da nam \u0161kole ne ostare, da deca dolaze u \u0161kolu svoje a ne na\u0161e mladosti.\u201c , a zatim i ovo: \u201eAko se ve\u0107 toliko zaklinjemo da nam je od svega va\u017enije aktivno u\u010de\u0161\u0107e dece u nastavi, ako je zaista iskrena ta na\u0161a \u017eelja da deca misle, da vi\u0161e razumeju a manje pamte, moramo tra\u017eiti konkretne i efikasne na\u010dine da decu pokrenemo, zainteresujemo i aktiviramo. Potrudimo se malo, da ne ispadne da vi\u0161e tra\u017eimo od dece nego od sebe.\u201c\n
Nema kvalitetnog obrazovanja bez dugoro\u010dnih sistemskih promena<\/strong><\/h5>\nStrategija obrazovanja, koju je osmislio tim stru\u010dnjaka \u2013 na \u010delu sa prof. Ivi\u0107em \u2013 uliva nadu. Ova strategija nema samo vizionarski i strate\u0161ki zna\u010daj, to je i poruka i prilika da se stvori prostor u kojem \u0107e se podr\u017eati u\u010denje kako u\u010denika, tako i nastavnika, pa sve do zajednice koja u\u010di. Promene koje je pokrenulo Ministarstvo: Nastava i u\u010denje orijentisani na proces i ishode \u2013 uliva nadu. Pitanje je samo da li je to dovoljno i sveobuhvatno, da bi ispunilo o\u010dekivanja.\u00a0Te\u0161ko je ne\u0161to u \u0161koli promeniti ako okru\u017eenje to ne prepoznaje.<\/strong>\n