субота, новембар 23, 2024
NaslovnaREGION"RIZIČNO JE ZA PUTNIKE" Pruga Beograd-Bar zatvorena iz neverovatnog razloga, ni najstariji...

„RIZIČNO JE ZA PUTNIKE“ Pruga Beograd-Bar zatvorena iz neverovatnog razloga, ni najstariji železničari NE PAMTE OVO


Saobraćaj na barskoj pruzi između Užica i crnogorske granice nekoliko dana je bio u prekidu zbog rizika za putnike koji se javio na ovoj trasi usled zamašćenih šina.

O ovome je izvestio „Srbija voz“, odakle je poručeno da vozovi ovom trasom privremeno ne idu zbog bezbednosti putnika, a ni najstariji železničari ne pamte da je isti povod uslovio višednevnu obustavu saobraćaja.

U noći između srede i četvrtka međunarodni voz Beograd–Bar, a u kom je bilo 110 putnika, zaustavljen je u stanici Zlatibor. Rečeno je da se javio problem sa masnim šinama, ali je izostalo objašnjenje šta je konkretno zamastilo šine. Problem na pruzi se, kako saznaje „Blic“, javio 25 kilometara iza Zlatibora, između Priboja i Štrbaca.

Nekoliko železničara koje posao veže za ovaj deo pruge juče nam je potvrdilo da nisu dobili nikakvu zvaničnu informaciju o tome šta je zamastilo šine, ali kruži nezvanična priča da je u pitanju so za posipanje ulica koja se za Crnu Goru transportuje teretnim vozovima.

  • Priča se da je na potezu Priboj-Štrpci kiša sprala so za puteve sa vagona kojima je transportovana i da se ta materija prosula po šinama i razjela mast nakupljenu od točkova. Mašinovođa drugog teretnog voza preko klizavih šina nije uspeo da izvuče kompoziciju, o čemu je izvestio nadležne, a oni su naredili obustavu saobraćaja – priča za „Blic“ železničar iz Priboja.

Inače, deonica između Priboja i Štrbaca nalazi se na ničijoj zemlji, zapravo je na teritoriji BiH, ali je pruga u vlasništvu Srbije.

Vidosav Radojević koji je otišao u penziju kao mašinovođa sa najviše staža u novije vreme srpske železnice, kaže za „Blic“ da nije zapamtio da je so za puteve ikada zamastila šine.

pročitajte i…

  • Tokom karijere mnogo puta sam prevozio so za posipanje puteva, ona se transportuje u otvorenim kolima, ali nikada se nije desilo da je sa vagona spere ni mnogo jača kiša ni mećava. Mada, s obzirom na stanje voznih sredstava, ne isključujem mogućnost ovog scenarija. Šta god da je izazvalo problem, mast mora biti uklonjena da eventualno ne bi došlo do havarije koja može imati nesagledive posledice. Zamašćene šine su opasna stvar, voz ostaje bez kočnica, kliza kao po ledu, kao automobil kada bi dobio skije, velika je to opasnost i na ravnom, a kamoli na usponu između 17 i 19 promila koji je od Priboja prema Štrpcima – kaže Vidosav Radojević. On dodaje da, ne računajući pojedine intervencije, deonica između Užica i crnogorske granice nije ozbiljnije rekonstruisana od kada je napravljena – pre 40 godina.

I ranije se dešavalo, dodaje on, da zamašćena pruga zaustavi voz, ali na sat–dva, nikako na dan ili više. Problem su rešavale same mašinovođe peskarenjem šina uz pomoć peskara – uređaja u lokomotivi predviđenih za takve situacije.

„Železnice“ su, potvrđeno nam je u ovoj kompaniji, formirale komisiju koja utvrđuje šta se prosulo na šine i iz kog voza. Uzeti su uzorci i rezultati se očekuju narednih dana.

Prugom do Užica, pa na autobus

Tokom čišenja pruge međunarodni vozovi iz Beograda saobraćali su do Užica, odakle su putnici autobusima prevozeni do Bijelog Polja, odnosno iz Bijelog Polja do Užica kada je reč o vozovima koji idu iz Bara.

Pruga je u toku subote puštena u rad.


PROČITAJTE
spot_img

POPULARNO

KOMENTAR